Beta werkte nauw samen met de Enduro-kampioenen Brad Freeman en Steve Holcombe om een reeks nieuwe oplossingen te ontwikkelen met betrekking tot zowel de aandrijflijn als het frame/de ophanging voor de MY 2023 RR 2 Str- en 4 Str-modellen, om de toch al veelgeprezen kenmerken van de vorige generatie. Zoals altijd was de leidende filosofie van de ingenieurs van Rignano sull'Arno niet alleen om de prestaties van de fietsen van het merk te verbeteren, maar ook om deze prestaties nog toegankelijker te maken. Dus in plaats van grote veranderingen, heeft dit modeljaar een reeks upgrades gekregen die bedoeld zijn om alle uitstekende kwaliteiten van elk afzonderlijk model te consolideren. Het plaatje wordt gecompleteerd door een nieuw volledig rood kleurenschema en nieuwe kunststoffen met een meer lineair, essentieel en gestroomlijnder ontwerp dan voorheen, waardoor de RR een nog minimalistischere uitstraling krijgt. Sommigen zeggen "minder is meer": Beta gelooft dat alleen het allerbeste goed genoeg is, en maakt fietsen zonder franjes, met alleen wat je echt nodig hebt, of je nu racet of een zondagse rit maakt met je vrienden. Zoals altijd bestaat het assortiment uit 8 verschillende modellen, elk met zijn eigen persoonlijkheid, om tegemoet te komen aan de behoeften van een zeer divers spectrum aan rijders. Er is de perfecte RR voor elke rijder, maar wat elk model gemeen heeft, is het vermogen om de gebruiker vertrouwen te geven en een echt lonende rijervaring te bieden.
*** Racing components
Suspension
Oil mixer
For the models of the RR Racing 2Str MY 2023 family, Beta has decided to stick with its choice of doing away with an automatic mixer, so that its Racing bikes continue to set benchmarks for lightness and, as a result, agility. RR Racing 2Str bikes must therefore be fuelled with oil/petrol pre-mix – a characteristic accentuating the thoroughbred racing nature of this version. These bikes can still be fitted with an aftermarket oil mixer, available as an accessory from the Beta Factory Parts catalogue.
Engine – RR Racing 2Str 300 and 200
In the previous model year Beta made some changes to the power unit to enhance the performance of the RR Racing 2Str 300 and 200 models, which remain unchanged in the My 2023 model year. The 300 cc and 200 cc Racing engines therefore differ from the basic models in the following respects:
Beta werkte nauw samen met de Enduro-kampioenen Brad Freeman en Steve Holcombe om een reeks nieuwe oplossingen te ontwikkelen met betrekking tot zowel de aandrijflijn als het frame/de ophanging voor de MY 2023 RR 2 Str- en 4 Str-modellen, om de toch al veelgeprezen kenmerken van de vorige generatie. Zoals altijd was de leidende filosofie van de ingenieurs van Rignano sull'Arno niet alleen om de prestaties van de fietsen van het merk te verbeteren, maar ook om deze prestaties nog toegankelijker te maken. Dus in plaats van grote veranderingen, heeft dit modeljaar een reeks upgrades gekregen die bedoeld zijn om alle uitstekende kwaliteiten van elk afzonderlijk model te consolideren. Het plaatje wordt gecompleteerd door een nieuw volledig rood kleurenschema en nieuwe kunststoffen met een meer lineair, essentieel en gestroomlijnder ontwerp dan voorheen, waardoor de RR een nog minimalistischere uitstraling krijgt. Sommigen zeggen "minder is meer": Beta gelooft dat alleen het allerbeste goed genoeg is, en maakt fietsen zonder franjes, met alleen wat je echt nodig hebt, of je nu racet of een zondagse rit maakt met je vrienden. Zoals altijd bestaat het assortiment uit 8 verschillende modellen, elk met zijn eigen persoonlijkheid, om tegemoet te komen aan de behoeften van een zeer divers spectrum aan rijders. Er is de perfecte RR voor elke rijder, maar wat elk model gemeen heeft, is het vermogen om de gebruiker vertrouwen te geven en een echt lonende rijervaring te bieden.
*** Racing components
Suspension
Oil mixer
For the models of the RR Racing 2Str MY 2023 family, Beta has decided to stick with its choice of doing away with an automatic mixer, so that its Racing bikes continue to set benchmarks for lightness and, as a result, agility. RR Racing 2Str bikes must therefore be fuelled with oil/petrol pre-mix – a characteristic accentuating the thoroughbred racing nature of this version. These bikes can still be fitted with an aftermarket oil mixer, available as an accessory from the Beta Factory Parts catalogue.
Engine – RR Racing 2Str 300 and 200
In the previous model year Beta made some changes to the power unit to enhance the performance of the RR Racing 2Str 300 and 200 models, which remain unchanged in the My 2023 model year. The 300 cc and 200 cc Racing engines therefore differ from the basic models in the following respects: