Beta Enduro RR 480 -X PRO- 4 T
Dit model is momenteel enkel beschikbaar op bestelling.

Beta Enduro RR 480 -X PRO- 4 T

vanaf € 9990*
*exclusief rijklaarkost

Beta heeft besloten om het gaspedaal volledig in te drukken voor het nieuwe enduroseizoen en brengt de nieuwe RR 2T en 4T XPRO My 2026 op de markt, met een reeks nieuwe functies die de RR-lat naar een echt professioneel niveau tillen, jawel XPRO!

"Rijd als een X-PRO": de nieuwe manier om enduro te beleven, made in Beta, werd vorig jaar geïntroduceerd en is populair geworden bij rijders van alle niveaus. Met de MY26 is X-PRO verrijkt en nog aantrekkelijker geworden.

De meest ervaren gebruikers waardeerden de flexibiliteit van de aanpassing, waardoor de fiets de ideale metgezel is om van een snelle route over te stappen op een harde enduro singletrack, dankzij de aanpasbaarheid van het chassis en de mogelijkheid om de instellingen met een paar simpele klikken aan te passen. De amateurs daarentegen waardeerden het gemak en het gevoel van veiligheid dat de fiets uitstraalde bij het overwinnen van steeds uitdagendere rijniveaus, op een zo comfortabel mogelijke manier.

Met de introductie van het chassis voor modeljaar 2026 is de wegligging van de auto verder verbeterd en is deze, mede dankzij de extreme personalisering, goed afgestemd op de rijeigenschappen van een steeds breder scala aan rijders. Ook de 2T-motoren zijn verder verfijnd, met verbeterde prestaties, een verbeterde carrosserie bij alle snelheden en een hoger vermogen.

Ontdek de nieuwe RR X-PRO My26 .

Het assortiment bestaat nog steeds uit 8 verschillende modellen, elk met een eigen karakter, die inspelen op de behoeften van een zeer gevarieerde groep rijders. Er is een perfecte RR voor elke rijder, maar wat ze allemaal gemeen hebben, is het vertrouwen dat deze fietsen bieden, ten behoeve van optimaal rijplezier.

350cc

Dit is de meest bestuurbare fiets in het 4T-bereik; hij geeft de voorkeur aan rijden op hoge toerentallen, maar behoudt toch een zeer lineaire afstelling.

390cc

Het is de ideale mix tussen handling en kracht, en een geweldige grip is het winnende wapen.

430cc

Een motor met uitgesproken hoge prestaties die het beste tot zijn recht komt door de lange overbrengingsverhoudingen en het belangrijke koppel optimaal te benutten.

480cc

Het is de fiets die zich het beste tot zijn recht laat komen in grote ruimtes. Hij heeft zeer vergelijkbare eigenschappen als de 430, maar met een nog groter koppel en vermogen, geschikt voor meer ervaren en fysiek getrainde rijders.

Hieronder vindt u een overzicht van de updates die de RR 2T-4T XPRO My 2026-serie heeft ontvangen:

  • Frame: de toepassing van een frame met een grotere doorsnede in het hoofdgedeelte (+ 1 cm), dat al op de X-PRO My 25-modellen verscheen, wordt bevestigd. Dit zorgt voor een zeer precieze en stabiele motorfiets, zowel bij het insturen als bij het nemen van bochten. De motorfiets kan een groot veiligheidsgevoel overbrengen en de motorprestaties onder controle houden, van Hard Enduro tot het circuit.
  • Vering: de nieuw ontworpen vering, geïntroduceerd op de RR X-PRO met een kortere wielbasis en slag, die vorig jaar volledig opnieuw werd ontworpen, heeft het gedrag van de vork verder verbeterd door te werken aan de zuiger en de veerplaat. De totale hoogte van de fiets blijft 930 mm (20 mm minder dan die van de RR Race), waardoor de rijder in elke situatie, van amateurritten tot circuitrijden, en zelfs onder de meest extreme omstandigheden, beter contact met de grond heeft.
  • SHC (Separate Hydraulic Chamber) vork: De asymmetrische vorkconfiguratie wordt bevestigd, geïntroduceerd om de hydraulische werking te optimaliseren en het totale gewicht (met ongeveer 250 g) van het onderdeel te verminderen. De rolverdeling tussen het rechter- en linkerbeen zorgt voor meer controle over alle afstellingen, waarbij het rechterbeen het elastische aspect regelt, terwijl het linkerdeel de hydrauliek verzorgt. Beide stuurpennen, met hun respectievelijke functies, zijn verfijnd. Met name de veerdrukker is opnieuw ontworpen om de oliestroom (voor de noodzakelijke smering van de mechanische componenten) te verbeteren, waardoor drukverhogingen bij hoge snelheden, die het glijden van het onderdeel beïnvloeden, worden vermeden. Het resultaat is een grotere lineariteit van de respons, met een meer voorspelbaar gedrag, ongeacht het type obstakel.  Geheel in lijn met het karakter van X-PRO, genereert het veringssysteem optimale rijeigenschappen, met een algeheel comfortabel rijgedrag dat geschikt is voor zowel de amateur als de professional die zich toelegt op Hard Enduro.
  • Swingarm: de achterwielas is versterkt en heeft een diameter van 2 mm gekregen, waardoor deze nu 22 mm is. Dit nieuwe onderdeel garandeert een grotere stijfheid en torsiebestendigheid, wat resulteert in een fiets die altijd nauwkeurig en goed gestuurd is wanneer het gaspedaal wordt ingedrukt.
  • Silentblock: de verbetering van het rijcomfort vindt ook en vooral plaats via het stuur, het belangrijkste contactpunt met de fiets. Voor de steunen van dit laatste is het gebruik van Silentblocks bevestigd, die bijdragen aan het verminderen van trillingen die op de fietser worden overgedragen, waardoor de grip comfortabeler en minder vermoeiend wordt.
  • Voorste bergingsriem: om het Extreme karakter van de RR X-PRO te benadrukken, is er een nieuwe voorste bergingsriem geïntroduceerd. Deze is gepersonaliseerd met Beta-borduurwerk en is zeer nuttig om in de moeilijkste situaties uit de problemen te komen.
  • Stuurkaartschakelaar: de knop voor de kaartschakelaar, die sinds vorig jaar op het stuur zit, is, net als bij de Beta MX-modellen, in de bumper behouden gebleven.  – Nissin-rempomp: de nieuwe X-PRO My26 is uitgerust met een nieuwe remklauw voor, afgeleid van Cross, kleiner, lichter en krachtiger dan de vorige, wat zorgt voor aanzienlijk krachtigere prestaties bij het remmen op de limiet, waarbij de typische modulariteit van de door Beta-technici gekozen systemen behouden blijft.
  • Radiatoren: om betrouwbaarheidsverlies te voorkomen, zelfs bij extreem gebruik, moet het koelsysteem altijd in perfecte staat zijn. Daarom worden de nieuwe modeljaren, naast het gebruik van het expansievat (200 cc) in het frame, voorzien van nieuwe radiatoren die robuuster zijn dan de vorige, waardoor vervormingen en de daaruit voortvloeiende vermindering van de koelvloeistofstroom worden voorkomen.
  • Accu: de 4T-modellen worden uitgerust met een nieuwe, lichtere en krachtigere accu, zodat u onder alle gebruiksomstandigheden veilig kunt starten.
  • Graphics: de sterke persoonlijkheid van het model komt ook tot uiting in een nieuwe, volledig rode jurk met contrasterende, zwarte graphics, die zowel modern als sportief zijn.
  • Achterlicht: op stilistisch vlak gaat de X-PRO een stap verder dankzij het nieuwe LED-achterlicht, dat moderner en robuuster is dan het vorige.

RR 4T 

Motormappings: de 4T-motoren krijgen nieuwe mappings die hun vermogen over het gehele gebruiksbereik verbeteren. Ongeacht de cilinderinhoud hebben de Beta-ingenieurs de lineariteit en bruikbaarheid ervan bij elke snelheid verbeterd, waardoor het beschikbare vermogen beter kan worden beheerd.

Technische gegevens

Technisch:

Motortype:  Benzinemotor
Motor:  1 cilinder, viertakt vloeistofgekoeld
Cilinderinhoud:  477.5 cc
Transmissie:  Handgeschakeld
Rijbewijs:  A2
Omschrijving
Technische gegevens

Beta heeft besloten om het gaspedaal volledig in te drukken voor het nieuwe enduroseizoen en brengt de nieuwe RR 2T en 4T XPRO My 2026 op de markt, met een reeks nieuwe functies die de RR-lat naar een echt professioneel niveau tillen, jawel XPRO!

"Rijd als een X-PRO": de nieuwe manier om enduro te beleven, made in Beta, werd vorig jaar geïntroduceerd en is populair geworden bij rijders van alle niveaus. Met de MY26 is X-PRO verrijkt en nog aantrekkelijker geworden.

De meest ervaren gebruikers waardeerden de flexibiliteit van de aanpassing, waardoor de fiets de ideale metgezel is om van een snelle route over te stappen op een harde enduro singletrack, dankzij de aanpasbaarheid van het chassis en de mogelijkheid om de instellingen met een paar simpele klikken aan te passen. De amateurs daarentegen waardeerden het gemak en het gevoel van veiligheid dat de fiets uitstraalde bij het overwinnen van steeds uitdagendere rijniveaus, op een zo comfortabel mogelijke manier.

Met de introductie van het chassis voor modeljaar 2026 is de wegligging van de auto verder verbeterd en is deze, mede dankzij de extreme personalisering, goed afgestemd op de rijeigenschappen van een steeds breder scala aan rijders. Ook de 2T-motoren zijn verder verfijnd, met verbeterde prestaties, een verbeterde carrosserie bij alle snelheden en een hoger vermogen.

Ontdek de nieuwe RR X-PRO My26 .

Het assortiment bestaat nog steeds uit 8 verschillende modellen, elk met een eigen karakter, die inspelen op de behoeften van een zeer gevarieerde groep rijders. Er is een perfecte RR voor elke rijder, maar wat ze allemaal gemeen hebben, is het vertrouwen dat deze fietsen bieden, ten behoeve van optimaal rijplezier.

350cc

Dit is de meest bestuurbare fiets in het 4T-bereik; hij geeft de voorkeur aan rijden op hoge toerentallen, maar behoudt toch een zeer lineaire afstelling.

390cc

Het is de ideale mix tussen handling en kracht, en een geweldige grip is het winnende wapen.

430cc

Een motor met uitgesproken hoge prestaties die het beste tot zijn recht komt door de lange overbrengingsverhoudingen en het belangrijke koppel optimaal te benutten.

480cc

Het is de fiets die zich het beste tot zijn recht laat komen in grote ruimtes. Hij heeft zeer vergelijkbare eigenschappen als de 430, maar met een nog groter koppel en vermogen, geschikt voor meer ervaren en fysiek getrainde rijders.

Hieronder vindt u een overzicht van de updates die de RR 2T-4T XPRO My 2026-serie heeft ontvangen:

  • Frame: de toepassing van een frame met een grotere doorsnede in het hoofdgedeelte (+ 1 cm), dat al op de X-PRO My 25-modellen verscheen, wordt bevestigd. Dit zorgt voor een zeer precieze en stabiele motorfiets, zowel bij het insturen als bij het nemen van bochten. De motorfiets kan een groot veiligheidsgevoel overbrengen en de motorprestaties onder controle houden, van Hard Enduro tot het circuit.
  • Vering: de nieuw ontworpen vering, geïntroduceerd op de RR X-PRO met een kortere wielbasis en slag, die vorig jaar volledig opnieuw werd ontworpen, heeft het gedrag van de vork verder verbeterd door te werken aan de zuiger en de veerplaat. De totale hoogte van de fiets blijft 930 mm (20 mm minder dan die van de RR Race), waardoor de rijder in elke situatie, van amateurritten tot circuitrijden, en zelfs onder de meest extreme omstandigheden, beter contact met de grond heeft.
  • SHC (Separate Hydraulic Chamber) vork: De asymmetrische vorkconfiguratie wordt bevestigd, geïntroduceerd om de hydraulische werking te optimaliseren en het totale gewicht (met ongeveer 250 g) van het onderdeel te verminderen. De rolverdeling tussen het rechter- en linkerbeen zorgt voor meer controle over alle afstellingen, waarbij het rechterbeen het elastische aspect regelt, terwijl het linkerdeel de hydrauliek verzorgt. Beide stuurpennen, met hun respectievelijke functies, zijn verfijnd. Met name de veerdrukker is opnieuw ontworpen om de oliestroom (voor de noodzakelijke smering van de mechanische componenten) te verbeteren, waardoor drukverhogingen bij hoge snelheden, die het glijden van het onderdeel beïnvloeden, worden vermeden. Het resultaat is een grotere lineariteit van de respons, met een meer voorspelbaar gedrag, ongeacht het type obstakel.  Geheel in lijn met het karakter van X-PRO, genereert het veringssysteem optimale rijeigenschappen, met een algeheel comfortabel rijgedrag dat geschikt is voor zowel de amateur als de professional die zich toelegt op Hard Enduro.
  • Swingarm: de achterwielas is versterkt en heeft een diameter van 2 mm gekregen, waardoor deze nu 22 mm is. Dit nieuwe onderdeel garandeert een grotere stijfheid en torsiebestendigheid, wat resulteert in een fiets die altijd nauwkeurig en goed gestuurd is wanneer het gaspedaal wordt ingedrukt.
  • Silentblock: de verbetering van het rijcomfort vindt ook en vooral plaats via het stuur, het belangrijkste contactpunt met de fiets. Voor de steunen van dit laatste is het gebruik van Silentblocks bevestigd, die bijdragen aan het verminderen van trillingen die op de fietser worden overgedragen, waardoor de grip comfortabeler en minder vermoeiend wordt.
  • Voorste bergingsriem: om het Extreme karakter van de RR X-PRO te benadrukken, is er een nieuwe voorste bergingsriem geïntroduceerd. Deze is gepersonaliseerd met Beta-borduurwerk en is zeer nuttig om in de moeilijkste situaties uit de problemen te komen.
  • Stuurkaartschakelaar: de knop voor de kaartschakelaar, die sinds vorig jaar op het stuur zit, is, net als bij de Beta MX-modellen, in de bumper behouden gebleven.  – Nissin-rempomp: de nieuwe X-PRO My26 is uitgerust met een nieuwe remklauw voor, afgeleid van Cross, kleiner, lichter en krachtiger dan de vorige, wat zorgt voor aanzienlijk krachtigere prestaties bij het remmen op de limiet, waarbij de typische modulariteit van de door Beta-technici gekozen systemen behouden blijft.
  • Radiatoren: om betrouwbaarheidsverlies te voorkomen, zelfs bij extreem gebruik, moet het koelsysteem altijd in perfecte staat zijn. Daarom worden de nieuwe modeljaren, naast het gebruik van het expansievat (200 cc) in het frame, voorzien van nieuwe radiatoren die robuuster zijn dan de vorige, waardoor vervormingen en de daaruit voortvloeiende vermindering van de koelvloeistofstroom worden voorkomen.
  • Accu: de 4T-modellen worden uitgerust met een nieuwe, lichtere en krachtigere accu, zodat u onder alle gebruiksomstandigheden veilig kunt starten.
  • Graphics: de sterke persoonlijkheid van het model komt ook tot uiting in een nieuwe, volledig rode jurk met contrasterende, zwarte graphics, die zowel modern als sportief zijn.
  • Achterlicht: op stilistisch vlak gaat de X-PRO een stap verder dankzij het nieuwe LED-achterlicht, dat moderner en robuuster is dan het vorige.

RR 4T 

Motormappings: de 4T-motoren krijgen nieuwe mappings die hun vermogen over het gehele gebruiksbereik verbeteren. Ongeacht de cilinderinhoud hebben de Beta-ingenieurs de lineariteit en bruikbaarheid ervan bij elke snelheid verbeterd, waardoor het beschikbare vermogen beter kan worden beheerd.

Beschikbaar vanaf € 9990*
*exclusief rijklaarkost
Motortype:  Benzinemotor
Motor:  1 cilinder, viertakt vloeistofgekoeld
Cilinderinhoud:  477.5 cc
Rijbewijs:  A2
Transmissie:  Handgeschakeld

Beta

Enduro RR 480 -X PRO- 4 T

Fotogalerij

Adres:

KMO De Wallekens 19
9270 Kalken

info@bikestop.be
Tel.: 09 279 68 62

BE0541.625.828

Openingsuren showroom

  • dinsdag: enkel op afspraak 
  • woensdag: 10u - 12u /13u30 - 18u
  • donderdag: 10u - 12u / 13u30 - 18u
  • vrijdag: 10u - 12u / 13u30 - 18u
  • zaterdag: 10u - 14u00
  • zondag, maandag & dinsdag: gesloten

Openingsuren werkplaats:

  • woensdag t.e.m. vrijdag: 10u - 16u30
  • zondag, maandag & dinsdag: gesloten