tot einde februari 2024
BTW weg ermee!

 

De Beta RR 50 - 2024  ;  is altijd de droom geweest van elke 16-jarige die zijn eerste echte bromfiets wil.
In 50cc versie de kleinere versie van de 125 cc , voor de rest is het een topklasse: agressieve look, kenmerken van motorfietsen met een grotere cilinderinhoud, hoogwaardige afwerkingen, uitstekende mix van " handling"  en stabiliteit en een geweldig rijgevoel.

 

RR 50 Motard
De standaardversie, kostbaar en nauwkeurig in de afwerkingen, dankzij klassieke en traditionele componenten, wordt altijd aangeboden met een zeer interessante prijs / kwaliteitverhouding met behoud van uitstekende prestaties.
Deze fiets, hoewel het een instapmodel is, is verkrijgbaar in dubbele kleur (zwart / rood), beschikt over de standaard olie-benzinemixer , zwarte 5-spaaks lichtmetalen velgen,  en passagiershandgrepen geïntegreerd in de achterste zij panelen .

Beta enduro motor  4T 125 LC  T - model 2024  ;

Pure racestijl en maximaal plezier! Dit is de ziel van de nieuwe RR 125 LC , een nieuwe generatie motorfietsen met het type RR die altijd sterke emoties kan overbrengen . Veel technische en esthetische updates die kenmerkend zijn voor de RR 125 LC , echte topklasse Beta voor deze categorie.

De nieuwe 125cc 4- takt injectiemotor van Tayo ;  gecombineerd met een vernieuwd chassis, met nieuwe framegeometrieën en ophangingen, zorgt voor een geweldige handling en reactiviteit, waardoor het rijplezier altijd wordt gemaximaliseerd. De uitstraling van de race- RR's is sterk , dankzij de nieuwe kunststoffen en graphics met een agressieve look geïnspireerd op de wereldkampioen motorfietsen vanBrad Freeman en Steve Holcombe .
Het RR 125 LC- assortiment bestaat uit twee versies, Enduro en Motard ; beide geüpdatet, dankzij de nieuwe motor en het nieuwe inlaatsysteem van Tayo Motors .

Direct geïnspireerd door de grote zussen die in het WEC Wereldkampioenschap racen voor zowel technische als esthetische kenmerken, werd de RR 125 LC Enduro geboren om alle soorten terrein en obstakels op volle toeren aan te pakken!
Kleuren: Wit / Zwart / Rood

TOP model in het enduro gamma deze race versie bestaat nu ook in 50 cc !

Beta gelooft in de nieuwe generatie motorrijders, die de dromen van jongeren al generaties lang omzetten in stijlvolle tweewielige realiteit , en is nu klaar om de nieuwe restyling voor zijn volledige 50cc-, Enduro- en Motard-assortiment te onthullen. Een modern, geometrisch en gedurfd ontwerp kenmerkt de 50cc 2024 -modellen. Een stijl, deze, erg geliefd bij jonge motorrijders, die op zoek zijn naar een speciale motor, met een aantrekkelijk uiterlijk, maar tegelijkertijd eenvoudig en elegant, die zowel kan worden aangepast aan de schoolloop als aan het eerste racecircuit .

De nieuwe RR 50 2024 is klaar om van het platteland naar de stad te suizen en voldoet aan elke behoefte dankzij het brede scala aan beschikbare modellen. RR 50 ENDURO Geïnspireerd door zijn grotere zussen die strijden in het WEC Wereldkampioenschap voor zowel technische als esthetische kenmerken, is de RR 50 Enduro geboren om alle soorten terrein aan te kunnen, van vrije tijd oefenen tot dagelijks woon-werkverkeer.

Versies: RR Enduro – Kleuren: Rood / Wit RR Enduro Sport – Kleuren: Rood / Wit – RR Enduro Racing – Kleur: Rood

BELANGRIJKSTE KENMERKEN MOTOR 2-takt eencilinder motor, 6 versnellingen, vloeistofgekoeld, voorzien van oliemenger (muv de RR 50 Racing). Nieuwe versnellingspook met nieuwe gesmede vorken voor een preciezere koppeling en nog meer reactieve en bevredigende rijstijl. Nieuw systeem voor het terugwinnen van gasdampen volgens de Euro 5-voorschriften.

Nieuwe filterbox. Het is een integraal onderdeel van het voertuigontwerp en is ontwikkeld om de geluid volgens de huidige regelgeving. Nog praktischer met een snelspansysteem voor eenvoudiger onderhoud ̶ net als bij racemotoren.

CHASSIS Nieuw chassis met een herziene geometrie, voor een betere wegligging en verbeterde wendbaarheid. Nieuw design: pure racestijl geïnspireerd op de grotere RR 2T/4T. Alles is gloednieuw: tankontwerp, kunststoffen (masker, transportband, zijpanelen) en zadel. Subframe achter in technisch polymeer dat de elektrische componenten perfect integreert, de filterkast en de stalen beugels.

Een organisch en modern ontwerp bedoeld voor volwassenen. Langere achterbrug voor meer rijstabiliteit en betere tractie. Schokbrekers beoordeeld in de slag voor de Enduro-versies Nieuwe uitlaat: compact, racen, een echte motor waardig. Nieuw single-lock systeem. Slechts één sleutel voor stuurslot/ontsteking, tank en zadel. Meer gemak en veiligheid. Nieuw LED-achterlicht achteraan, voor een betere voertuigidentificatie.

Remmen: voor Ø 260 mm, achter Ø 220 mm Nieuwe tank van 6,5L. Nieuwe micro-gegoten voetsteunen, voor een ongekende rijcontrole. Verbluffende grafische afbeeldingen: een unieke stijl die niet onopgemerkt blijft. VERSCHILLEN MET DE STANDAARD VERSIE. Aluminium achterbrug. Achtervering met progressieve hefboomwerking. ø 40 mm vork. Lichtmetalen velgen. Rood onderstel. Voorremklauw met dubbele zuiger. Aluminium tandwiel.

Is it possible to improve the frame, suspension and performance of a World Championship-winning motorcycle? It’s not easy when the bikes in question are those of Steve Holcombe or Brad Freeman, but Betamotor’s technicians like a challenge, and so two major innovations have been added to the Racing 2024 models, doubling the rideability, power and fun! Beta’s flagship racing bike, the RR Racing 300 two-stroke, indeed features a new engine with dual spark plugs, with most of the other RR Racing range receiving a new frame (excluding the 125 and 200). But that’s not all, because the 125 two-stroke is also receiving a completely redesigned engine. Rounding off the package are new graphics and high-level, race-ready components

The RR Racing bikes represent the race-ready versions of the Enduro RR models and therefore differ from them with a series of modifications to the engine, suspension, frame and equipment, making them ideal for giving their best performance on the track. For Model Year 2024, the new features and innovations are undoubtedly high impact and consistent with the build philosophy of these models, offering everyone the ability to make the most of the available performance with minimal effort, so they can always give their best. Let’s therefore take a look at all the new features and characteristics which set the models apart.

NEW FEATURES

Engine RR Racing 2Str 300
The engine of the multiple world championship-winning model of Brad Freeman is known in the offroad landscape for its torque and linear power delivery. Able to offer excellent progressive power throughout the range while providing top-end performance when needed. With the introduction of the new cylinder head with dual spark plug, these characteristics are further improved: the delivery is even more linear, and although the maximum power is increased, the vehicle’s docility is clearly improved. This result has been achieved thanks to the two spark plugs, which provide numerous benefits:

-They offer improved distribution of the fuel ignition points in the combustion chamber, providing less fuel consumption, making the system more efficient and achieving a significantly lower residue level thanks to the greater carburation stability at all engine speeds. This translates into smoother delivery.
-The engine’s range of use is further extended, as both greater torque and more power are available.
-The two spark plugs are managed with a completely separate electrical system. This means that, if one of the spark plugs should foul out, the engine will still be able to run, although with less efficiency, allowing the race or off-road session to be completed.

Suspension
In terms of the suspension, adoption of Kayaba fork and single shock is standard equipment on all RR Race Edition models, while the main innovation involves the new frame:

  • Frame: all new RR Racing My 2024 models, (excluding the 125 and 200), feature a completely new frame. The steering tube spars have a larger section than in the past (1 cm), introduced in order to provide greater rigidity to the bike to reduce the overall flex. In terms of the ride, this translates into greater precision on entry into and during turns, where the greater rigidity allows the bike’s trail-holding to be improved with a truer and more direct response. This main modification, already successfully used in competition by the Official Team, brings with it a series of adaptations in the supports, engine mounts and so on, introduced to support the new frame
    characteristics. In addition to the above modifications, the footpeg mounts and the rear brake cylinder mount have also been modified. More specifically, the footpeg mounts are now narrower at the bottom, to prevent the possibility of ground contact when riding in deep ruts. The brake cylinder mount, on the other hand, has been redesigned to house the new Nissin brake cylinder.
  • Nissin: the new frame is now able to house a new, higher-performance Nissin brake cylinder. This component represents an advance on the previous model and is distinguished, as well as in its outer construction, by its greater braking power combined with improved ability to modulate it (excluding the 125 and 200). The package of new features introduced on the RR Racing My 2024 is rounded off by the high-level equipment and the precise characteristics which set these models apart from the RR.
  • 48 mm Kayaba (KYB) AOS closed cartridge fork: Anodised internal parts and the treatments administered to the materials minimise sliding friction, while adjustable compression and rebound damping let each rider find the perfect customisation of the setting. Betamotor’s engineers have recalibrated the component to make it work optimally with the new frame characteristics.
  • Kayaba (KYB) C46 Rear Shock: The KYB shock can be seen as a gold standard in the racing scene in terms of its ability to absorb the roughness of the terrain, the level of traction transferred to the vehicle and the consistency of performance even under particularly heavy use, and its hydraulic setting can be fully customised by adjusting the external compression (both high and low speed) and rebound settings.

Oil mix
For the models of the RR Racing 2Str MY 2024 family, Beta has decided to stick with its choice of doing away with an automatic mixer, so that its Racing bikes continue to set benchmarks for lightness and, as a result, agility. The RR Racing two-stroke bikes must therefore be fueled with oil/petrol pre-mix – a characteristic accentuating the thoroughbred racing nature of this version.These bikes can still be fitted with an aftermarket oil mixer, available as an accessory from the Beta Factory Parts catalogue.

Racing components

      • Quick release front axle: immediately recognisable by the red anodised alloy release lever, this component is crucial for saving precious seconds in a race when you need to change a tyre.
      • Reinforced handguards/strong>: the new handguards, designed and manufactured in-house by Betamotor, feature a two-component material mould, in red and blue, which not only give the bike a racing look but also makes them especially hard-wearing in even the roughest off-road
        use.
      • Ergal alloy footpegs: to ensure maximum control at all times and ensure no loss of contact with the bike, the RR Racing models are fitted with black ergal racing footpegs with steel pins, featuring a large contact surface area.
      • Rear sprocket with anodised aluminium core and steel toothing by ZF SPROCKETS: top-class performance, lightness and strength – the perfect mix of all the attributes any racing component must have.
      • Dedicated red and blue racing seat: with a non-slip top cover and document holder pocket for unparalleled grip, comfort and practicality.
      • Anodised black shift lever and rear brake pedal.
      • Gearbox oil filler cap, engine oil filler cap and oil filter cap anodised red aluminium.
      • Chain tensioners in red ergal alloy.
      • New Racing graphics and red and blue wheel decals.

Adres:

KMO De Wallekens 19
9270 Kalken

info@bikestop.be
Tel.: 09 279 68 62

BE0541.625.828

Openingsuren

  • dinsdag: enkel op afspraak 
  • woensdag: 10u - 12u /13u30 - 18u
  • donderdag: 10u - 12u / 13u30 - 18u
  • vrijdag: 10u - 12u / 13u30 - 18u
  • zaterdag: 10u - 14u00
  • zondag, maandag & dinsdag: gesloten