TOP model in het enduro gamma deze race versie bestaat nu ook in 50 cc !
Beta gelooft in de nieuwe generatie motorrijders, die de dromen van jongeren al generaties lang omzetten in stijlvolle tweewielige realiteit , en is nu klaar om de nieuwe restyling voor zijn volledige 50cc-, Enduro- en Motard-assortiment te onthullen. Een modern, geometrisch en gedurfd ontwerp kenmerkt de 50cc 2023-modellen. Een stijl, deze, erg geliefd bij jonge motorrijders, die op zoek zijn naar een speciale motor, met een aantrekkelijk uiterlijk, maar tegelijkertijd eenvoudig en elegant, die zowel kan worden aangepast aan de schoolloop als aan het eerste racecircuit .
De nieuwe RR 50 2023 is klaar om van het platteland naar de stad te suizen en voldoet aan elke behoefte dankzij het brede scala aan beschikbare modellen. RR 50 ENDURO Geïnspireerd door zijn grotere zussen die strijden in het WEC Wereldkampioenschap voor zowel technische als esthetische kenmerken, is de RR 50 Enduro geboren om alle soorten terrein aan te kunnen, van vrije tijd oefenen tot dagelijks woon-werkverkeer.
Versies: RR Enduro – Kleuren: Rood / Wit RR Enduro Sport – Kleuren: Rood / Wit – RR Enduro Racing – Kleur: Rood
BELANGRIJKSTE KENMERKEN MOTOR 2-takt eencilinder motor, 6 versnellingen, vloeistofgekoeld, voorzien van oliemenger (muv de RR 50 Racing). Nieuwe versnellingspook met nieuwe gesmede vorken voor een preciezere koppeling en nog meer reactieve en bevredigende rijstijl. Nieuw systeem voor het terugwinnen van gasdampen volgens de Euro 5-voorschriften.
Nieuwe filterbox. Het is een integraal onderdeel van het voertuigontwerp en is ontwikkeld om de geluid volgens de huidige regelgeving. Nog praktischer met een snelspansysteem voor eenvoudiger onderhoud ̶ net als bij racemotoren.
CHASSIS Nieuw chassis met een herziene geometrie, voor een betere wegligging en verbeterde wendbaarheid. Nieuw design: pure racestijl geïnspireerd op de grotere RR 2T/4T. Alles is gloednieuw: tankontwerp, kunststoffen (masker, transportband, zijpanelen) en zadel. Subframe achter in technisch polymeer dat de elektrische componenten perfect integreert, de filterkast en de stalen beugels.
Een organisch en modern ontwerp bedoeld voor volwassenen. Langere achterbrug voor meer rijstabiliteit en betere tractie. Schokbrekers beoordeeld in de slag voor de Enduro-versies Nieuwe uitlaat: compact, racen, een echte motor waardig. Nieuw single-lock systeem. Slechts één sleutel voor stuurslot/ontsteking, tank en zadel. Meer gemak en veiligheid. Nieuw LED-achterlicht achteraan, voor een betere voertuigidentificatie.
Remmen: voor Ø 260 mm, achter Ø 220 mm Nieuwe tank van 6,5L. Nieuwe micro-gegoten voetsteunen, voor een ongekende rijcontrole. Verbluffende grafische afbeeldingen: een unieke stijl die niet onopgemerkt blijft. VERSCHILLEN MET DE STANDAARD VERSIE. Aluminium achterbrug. Achtervering met progressieve hefboomwerking. ø 40 mm vork. Lichtmetalen velgen. Rood onderstel. Voorremklauw met dubbele zuiger. Aluminium tandwiel.
De Beta RR 50 - 2023 ; is altijd de droom geweest van elke 16-jarige die zijn eerste echte bromfiets wil.
In 50cc versie de kleinere versie van de 125 cc , voor de rest is het een topklasse: agressieve look, kenmerken van motorfietsen met een grotere cilinderinhoud, hoogwaardige afwerkingen, uitstekende mix van " handling" en stabiliteit en een geweldig rijgevoel.
RR 50 Motard - track is het top model in de 50cc reeks van Beta ;
De top van het assortiment is rechtstreeks afgeleid van wedstrijden voor zowel technische als esthetische kenmerken. De kenmerken die het in feite het echte referentiepunt van de categorie maken, zijn:
De nieuwe 125cc 4- takt injectiemotor van Tayo ; gecombineerd met een vernieuwd chassis, met nieuwe framegeometrieën en ophangingen, zorgt voor een geweldige handling en reactiviteit, waardoor het rijplezier altijd wordt gemaximaliseerd. De uitstraling van de race- RR's is sterk , dankzij de nieuwe kunststoffen en graphics met een agressieve look geïnspireerd op de wereldkampioen motorfietsen vanBrad Freeman en Steve Holcombe .
Het RR 125 LC- assortiment bestaat uit twee versies, Enduro en Motard ; beide geüpdatet, dankzij de nieuwe motor en het nieuwe inlaatsysteem van Tayo Motors .
Direct geïnspireerd door de grote zussen die in het WEC Wereldkampioenschap racen voor zowel technische als esthetische kenmerken, werd de RR 125 LC Enduro geboren om alle soorten terrein en obstakels op volle toeren aan te pakken!
Kleuren: Wit / Zwart / Rood
Beta werkte nauw samen met de Enduro-kampioenen Brad Freeman en Steve Holcombe om een reeks nieuwe oplossingen te ontwikkelen met betrekking tot zowel de aandrijflijn als het frame/de ophanging voor de MY 2023 RR 2 Str- en 4 Str-modellen, om de toch al veelgeprezen kenmerken van de vorige generatie. Zoals altijd was de leidende filosofie van de ingenieurs van Rignano sull'Arno niet alleen om de prestaties van de fietsen van het merk te verbeteren, maar ook om deze prestaties nog toegankelijker te maken. Dus in plaats van grote veranderingen, heeft dit modeljaar een reeks upgrades gekregen die bedoeld zijn om alle uitstekende kwaliteiten van elk afzonderlijk model te consolideren. Het plaatje wordt gecompleteerd door een nieuw volledig rood kleurenschema en nieuwe kunststoffen met een meer lineair, essentieel en gestroomlijnder ontwerp dan voorheen, waardoor de RR een nog minimalistischere uitstraling krijgt. Sommigen zeggen "minder is meer": Beta gelooft dat alleen het allerbeste goed genoeg is, en maakt fietsen zonder franjes, met alleen wat je echt nodig hebt, of je nu racet of een zondagse rit maakt met je vrienden. Zoals altijd bestaat het assortiment uit 8 verschillende modellen, elk met zijn eigen persoonlijkheid, om tegemoet te komen aan de behoeften van een zeer divers spectrum aan rijders. Er is de perfecte RR voor elke rijder, maar wat elk model gemeen heeft, is het vermogen om de gebruiker vertrouwen te geven en een echt lonende rijervaring te bieden.
*** Racing components
Suspension
Oil mixer
For the models of the RR Racing 2Str MY 2023 family, Beta has decided to stick with its choice of doing away with an automatic mixer, so that its Racing bikes continue to set benchmarks for lightness and, as a result, agility. RR Racing 2Str bikes must therefore be fuelled with oil/petrol pre-mix – a characteristic accentuating the thoroughbred racing nature of this version. These bikes can still be fitted with an aftermarket oil mixer, available as an accessory from the Beta Factory Parts catalogue.
Engine – RR Racing 2Str 300 and 200
In the previous model year Beta made some changes to the power unit to enhance the performance of the RR Racing 2Str 300 and 200 models, which remain unchanged in the My 2023 model year. The 300 cc and 200 cc Racing engines therefore differ from the basic models in the following respects:
De nieuwe 125cc 4- takt injectiemotor gecombineerd met een vernieuwd chassis, met nieuwe framegeometrieën en ophangingen, zorgt voor een geweldige handling en reactiviteit, waardoor het rijplezier altijd wordt gemaximaliseerd. De uitstraling van de race- RR's is sterk , dankzij de nieuwe kunststoffen en graphics met een agressieve look geïnspireerd op de wereldkampioen motorfietsen vanBrad Freeman en Steve Holcombe .
Het RR 125 LC- assortiment bestaat uit twee versies, Enduro en Motard ; beide geüpdatet, dankzij de nieuwe motor en het nieuwe uitlaatsysteem, naar de meer geavanceerde Euro 5- categorie .
De RR 125 LC Motard drukt al zijn Racing-attitude uit op de weg, waar elke bocht pure adrenaline wordt. Uitgerust met ultralichte 17 ”zwarte lichtmetalen velgen voor een echte motard-look!
Kleuren: wit / zwart ;
Een van de Europese bestsellers in het segment, degene met het grootste aanbod in uitvoeringen en kleuren, heeft generaties motorrijders grootgebracht, keert vandaag terug met een volledig vernieuwd model voor chassis, motor en design.
De nieuwe 2023 , beschikbaar in Enduro- en Motard- versies , krijgt nu een volledig nieuw frame, een leukere en bijgewerkte Euro 5- motor en een nieuw ontwerp geïnspireerd op de grootste enduro-RR's die woeden in wereldcompetities (7 wereldtitels met Holcombe , 5 met Freeman ).
**
VERSCHILLEN IN VERGELIJKING MET DE RESPECTIEVE STANDAARDVERSIES