Een icoon onder de meest transversale voertuigen in de motorwereld, een eenvoudige, intuïtieve en onderscheidende motorfiets. Geschikt voor zowel de weg als offroad, geschikt voor zowel de reis van thuis naar kantoor als voor meer uitdagende tochten buiten de gebaande paden; ALP presenteert zichzelf als een betrouwbaar en goed gemaakt voertuig dat een knipoog biedt naar een zeer breed scala aan gebruikers, van jonge gasten met een A2-rijbewijs die op zoek zijn naar een eerste motor, tot doorgewinterde motorrijders die op zoek zijn naar een eenvoudig en zuinig voertuig, van meisjes die op zoek zijn naar een moderne motorfiets die niet te hoog of te zwaar is, tot alle liefhebbers van licht offroad rijden die op zoek zijn naar een uitgebalanceerd en leuk voertuig. ALP is de ultieme allrounder en is terug in een compleet nieuw jasje!
Net als alle Beta-modellen voldoen ook de nieuwe ALP's aan het RideAbility -concept , dat wil zeggen dat ze zijn ontworpen om enerzijds maximale berijdbaarheid mogelijk te maken en anderzijds het individu de mogelijkheid te bieden om zijn potentieel optimaal te benutten en bij elke gelegenheid plezier te beleven. De nieuwe generatie ALP bouwt voort op eerdere modellen wat betreft veelzijdigheid bij zowel op- als afritten en brengt twee wendbare en gemakkelijk te besturen motorfietsen op de markt met specifieke functies om aan verschillende behoeften te voldoen. ALP is dus niet alleen 4.0 maar ook X!
Een dubbele keuze? Zowel de Alp 4.0 als de Alp X zijn ontworpen om maximale rijeigenschappen op alle terreinen te bieden, maar worden gekenmerkt door specifieke esthetische en functionele details vanwege hun verschillende beoogde gebruik:
Alp 4.0 richt zich op traditionalisten die verbonden zijn met de offroadwereld van het merk. De nieuwe Alp 4.0 is een wendbare en gemakkelijk te besturen motorfiets, geschikt voor iedereen die op een leuke en niet-veeleisende manier de wereld van het offroad rijden wil verkennen. De omhullende kunststof velgen, de 18 en 21 velgen en de noppenbanden benadrukken dat hij thuishoort in de offroad-wereld, maar beletten hem niet om ook een gemakkelijk te besturen motorfiets voor in de stad te zijn. Ook de voetsteunen zijn tot in detail bestudeerd en voorzien van uitneembare rubbers, om zowel maximaal comfort op de weg als maximale grip off-road te garanderen! De Alp 4.0 is de perfecte avonturier voor plezierige offroad-weekenden.
Alp X is een ongekend model voor Beta. Het omarmt het ALP-concept en sluit beter aan bij de moderne smaak van degenen die de scramblerwereld hebben herontdekt.
De Alp X deelt de basiscomponenten met de Alp 4.0, maar richt zijn karakter meer op het Modern Classic-segment door specifieke wegkenmerken toe te voegen, zoals 17- en 19-inch wielen met meer op de weg gerichte banden en taps toelopende kunststoffen, aangevuld met de ronde koplamp. De AlpX heeft een heel andere uitstraling en is de perfecte fiets voor in de stad en voor lange afstanden, maar is ook geschikt voor onverharde wegen. Met de Alp X kunt u – net als de Alp 4.0 – comfortabel reizen, zelfs met z’n tweeën, dankzij het comfortabele zadel en de handige handgrepen voor de passagier. De Alp X is de gebruiksvriendelijke motorfiets bij uitstek.
Alp 4.0 en Alp X delen dezelfde technische basis, laten we eens in detail kijken:
Motor
De nieuwe modellen Alp 4.0 en AlpX zijn uitgerust met een 350cc-motor, die het resultaat is van de samenwerking tussen de technici van Betamotor en die van het merk Tayo Motorcycles. De nieuwe motor met elektronische injectie is speciaal voor dit project ontwikkeld en levert maximaal 35 pk bij 9500 tpm. Om het volledige beschikbare vermogen en koppel te benutten, is de motor uitgerust met een 6-versnellingsbak en garandeert een topsnelheid van meer dan 130 km/u. Dankzij het lage brandstofverbruik en de 11 liter tank, waarvan 2,3 liter reserve, heeft de nieuwe ALP een goede actieradius, waardoor hij zelfs lange offroad-ritten ver van tankstations aankan. De motoren van beide modellen onderscheiden zich door hun mapping, die is ontworpen om in beide modellen de maximaal mogelijke prestaties te garanderen.
Fietsen
– Frame: het frame van de nieuwe ALP’s wordt gepresenteerd als een stalen frame met een opgehangen motor en een zwarte afwerking. Dit garandeert zowel de robuustheid als de wegligging van het voertuig, dankzij de chassisafmetingen die door de technici van Betamotor zijn bepaald en die perfect samenwerken met de ophanging.
– Vering: zowel de voorvork als de achtervork zijn zo afgesteld dat ze maximaal plezier bieden, maar ook rekening houden met comfort en gemak tijdens het rijden.
– Zithoogte: de zithoogte bedraagt 865 cm voor de Alp 4.0 en 855 cm voor de Alp X en zorgt voor een goede ondersteuning van de grond bij beide modellen, wat bijdraagt aan het versterken van het gevoel van veiligheid in het zadel van het voertuig, zowel op de weg als offroad, zelfs voor beginnende rijders. Het zadel is uiterst comfortabel voor zowel de bestuurder als de passagier.
– Remmen: beide modellen zijn uitgerust met een 290 mm schijf voor en 220 mm achter, met Nissin rempomp en remklauw, die voor kracht en modulatie in alle omstandigheden zorgen. Tot de standaarduitrusting behoort ook het BOSCH ABS-systeem. Deze rijhulp is ontworpen om maximale veiligheid te garanderen en kan worden uitgeschakeld in de Offroad-kaart, maar wordt automatisch opnieuw geactiveerd telkens wanneer de motorfiets wordt uitgezet, om gevaarlijke vergeetachtigheid te voorkomen. De ABS-inschakeling kan eenvoudig worden geregeld via het waarschuwingslampje op het LCD-instrumentenpaneel, waarop naast de standaardinformatie zoals snelheid, motortoerental, deel- en totaalkilometertellers in moderne en goed leesbare afbeeldingen ook het brandstofniveau, de actieradius en de versnellingsindicator worden weergegeven.
Tot de belangrijkste verschillen en bijzonderheden die de Alp 4.0 en de Alp X onderscheiden, behoren:
– De Alp4.0 is uitgerust met 18 en 21 wielen en banden die meer geschikt zijn voor offroad-rijden; AlpX monteert 17 en 19 inch wielen, altijd op spaakvelgen, maar met meer op de weg gerichte banden, waarbij een gegroefd profiel behouden blijft om het juiste offroad-gevoel te garanderen.
– Wat esthetiek betreft, onderscheiden de twee modellen zich door de afwerking en de vorm van de bovenbouw. De AlpX presenteert zich met meer taps toelopende kunststoffen die zijn Modern Classic-stijl benadrukken, terwijl die van de Alp 4.0 meer omhullend zijn. De vormen van de Alp X integreren perfect met de nieuwe ronde LED-koplamp van de nieuwste generatie, terwijl de verlichting in de 4.0-versie is toevertrouwd aan een koplamp met een modernere en hoekigere snit, altijd met LED-licht. Een opvallend punt op esthetisch vlak is de nieuwe, lage kentekenplaathouder die niet aan de achterkant vastzit, maar in een meer straat- en moderne stijl direct op het achterwiel is geplaatst. Het accessoireprogramma voor de nieuwe generatie ALP omvat onder andere handkappen, zijtassen en een topkoffer.
RR X-PRO 125 2T MY 2026 ;
*** Wordt pas ten vroegste in september verwacht deze nieuwe 2026 modellen ***
Beta heeft besloten om het gaspedaal volledig in te drukken voor het nieuwe enduroseizoen en brengt de nieuwe RR 2T en 4T XPRO My 2026 op de markt, met een reeks nieuwe functies die de RR-lat naar een echt professioneel niveau tillen, jawel XPRO!
"Rijd als een X-PRO": de nieuwe manier om enduro te beleven, made in Beta, werd vorig jaar geïntroduceerd en is populair geworden bij rijders van alle niveaus. Met de MY26 is X-PRO verrijkt en nog aantrekkelijker geworden.
De meest ervaren gebruikers waardeerden de flexibiliteit van de aanpassing, waardoor de fiets de ideale metgezel is om van een snelle route over te stappen op een harde enduro singletrack, dankzij de aanpasbaarheid van het chassis en de mogelijkheid om de instellingen met een paar simpele klikken aan te passen. De amateurs daarentegen waardeerden het gemak en het gevoel van veiligheid dat de fiets uitstraalde bij het overwinnen van steeds uitdagendere rijniveaus, op een zo comfortabel mogelijke manier.
Met de introductie van het chassis voor modeljaar 2026 is de wegligging van de auto verder verbeterd en is deze, mede dankzij de extreme personalisering, goed afgestemd op de rijeigenschappen van een steeds breder scala aan rijders. Ook de 2T-motoren zijn verder verfijnd, met verbeterde prestaties, een verbeterde carrosserie bij alle snelheden en een hoger vermogen.
Ontdek de nieuwe RR X-PRO My26 .
Het assortiment bestaat nog steeds uit 8 verschillende modellen, elk met een eigen karakter, die inspelen op de behoeften van een zeer gevarieerde groep rijders. Er is een perfecte RR voor elke rijder, maar wat ze allemaal gemeen hebben, is het vertrouwen dat deze fietsen bieden, ten behoeve van optimaal rijplezier.
125cc
Het is de kleinste uit de Beta-familie , de lichtste en meest handzame van het stel. In pure racestijl is hij geschikt voor zowel jonge rijders uit de lagere klassen als voor de meer ervaren rijders die op zoek zijn naar een leuke fiets.
Hieronder vindt u een overzicht van de updates die de RR 2T-4T XPRO My 2026-serie heeft ontvangen:
- Frame: de toepassing van een frame met een grotere doorsnede in het hoofdgedeelte (+ 1 cm), dat al op de X-PRO My 25-modellen verscheen, wordt bevestigd. Dit zorgt voor een zeer precieze en stabiele motorfiets, zowel bij het insturen als bij het nemen van bochten. De motorfiets kan een groot veiligheidsgevoel overbrengen en de motorprestaties onder controle houden, van Hard Enduro tot het circuit.
- Vering: de nieuw ontworpen vering, geïntroduceerd op de RR X-PRO met een kortere wielbasis en slag, die vorig jaar volledig opnieuw werd ontworpen, heeft het gedrag van de vork verder verbeterd door te werken aan de zuiger en de veerplaat. De totale hoogte van de fiets blijft 930 mm (20 mm minder dan die van de RR Race), waardoor de rijder in elke situatie, van amateurritten tot circuitrijden, en zelfs onder de meest extreme omstandigheden, beter contact met de grond heeft.
- SHC (Separate Hydraulic Chamber) vork: De asymmetrische vorkconfiguratie wordt bevestigd, geïntroduceerd om de hydraulische werking te optimaliseren en het totale gewicht (met ongeveer 250 g) van het onderdeel te verminderen. De rolverdeling tussen het rechter- en linkerbeen zorgt voor meer controle over alle afstellingen, waarbij het rechterbeen het elastische aspect regelt, terwijl het linkerdeel de hydrauliek verzorgt. Beide stuurpennen, met hun respectievelijke functies, zijn verfijnd. Met name de veerdrukker is opnieuw ontworpen om de oliestroom (voor de noodzakelijke smering van de mechanische componenten) te verbeteren, waardoor drukverhogingen bij hoge snelheden, die het glijden van het onderdeel beïnvloeden, worden vermeden. Het resultaat is een grotere lineariteit van de respons, met een meer voorspelbaar gedrag, ongeacht het type obstakel. Geheel in lijn met het karakter van X-PRO, genereert het veringssysteem optimale rijeigenschappen, met een algeheel comfortabel rijgedrag dat geschikt is voor zowel de amateur als de professional die zich toelegt op Hard Enduro.
- Swingarm: de achterwielas is versterkt en heeft een diameter van 2 mm gekregen, waardoor deze nu 22 mm is. Dit nieuwe onderdeel garandeert een grotere stijfheid en torsiebestendigheid, wat resulteert in een fiets die altijd nauwkeurig en goed gestuurd is wanneer het gaspedaal wordt ingedrukt.
- Silentblock: de verbetering van het rijcomfort vindt ook en vooral plaats via het stuur, het belangrijkste contactpunt met de fiets. Voor de steunen van dit laatste is het gebruik van Silentblocks bevestigd, die bijdragen aan het verminderen van trillingen die op de fietser worden overgedragen, waardoor de grip comfortabeler en minder vermoeiend wordt.
- Voorste bergingsriem: om het Extreme karakter van de RR X-PRO te benadrukken, is er een nieuwe voorste bergingsriem geïntroduceerd. Deze is gepersonaliseerd met Beta-borduurwerk en is zeer nuttig om in de moeilijkste situaties uit de problemen te komen.
- Map switch op het stuur: de knop voor de map switch, die sinds vorig jaar op het stuur zit, is net als bij de Beta MX-modellen in de schokdemper geïntegreerd.
- Rempomp van Nissin: de nieuwe X-PRO My26 zijn uitgerust met een nieuwe remklauw aan de voorzijde, afgeleid van cross, kleiner, lichter en krachtiger dan de vorige, die zorgt voor aanzienlijk krachtigere prestaties bij het remmen op de limiet, waarbij de typische modulariteit van de door Beta-technici gekozen systemen behouden blijft.
- Radiatoren: om betrouwbaarheidsverlies te voorkomen, zelfs bij extreem gebruik, moet het koelsysteem altijd in perfecte staat zijn. Daarom worden de nieuwe modeljaren, naast het gebruik van het expansievat (200 cc) in het frame, voorzien van nieuwe radiatoren die robuuster zijn dan de vorige, waardoor vervormingen en de daaruit voortvloeiende vermindering van de koelvloeistofstroom worden voorkomen.
- Accu: de 4T-modellen worden uitgerust met een nieuwe, lichtere en krachtigere accu, zodat u onder alle gebruiksomstandigheden veilig kunt starten.
- Graphics: de sterke persoonlijkheid van het model komt ook tot uiting in een nieuwe, volledig rode jurk met contrasterende, zwarte graphics, die zowel modern als sportief zijn.
- Achterlicht: op stilistisch vlak gaat de X-PRO een stap verder dankzij het nieuwe LED-achterlicht, dat moderner en robuuster is dan het vorige. Naast de wijzigingen die betrekking hebben op het gehele assortiment, zijn er op sommige modellen ook enkele specifieke vernieuwingen doorgevoerd die de lat voor de modellen uit de 2T-reeks hoger leggen. In detail:
RR 125 2T
- Motor: voor de "kleintjes" van het Beta-huis stopt de evolutie nooit, met de RR X-PRO My26 die een nieuwe zuiger en een nieuwe cilinderkop biedt, aangepast aan de architectuur van de verbrandingskamer, om het koppel en vermogen van de 125 2T eencilinder te verhogen. Dankzij deze ingreep is de motor reactiever, krachtiger en voller, wat de explosiviteit van de absolute prestaties verhoogt. Ter ondersteuning van de toenemende prestaties en de behoefte aan snelle en nauwkeurige versnellingswisselingen is een geheel nieuwe versnellingsbak geïntroduceerd met versterkte tandwielen, robuust en uitstekend afgesteld, om bij elke snelheid optimaal kan presteren (nieuwe versnellingsbak ook geldig voor 200 2T).
Een steeds uitgebreider en gediversifieerder Beta RR 125 4-taktassortiment omarmt de behoeften van een steeds groter wordend publiek.
Potentiële Beta RR 125 4-takt-klanten zijn divers, van jonge rijders die hun eerste stappen maken in de motorwereld tot een meer ervaren rijder die op zoek is naar een wendbaar, sportief voertuig dat niet duur is in het gebruik, zonder in te leveren op het plezier en gebruiksgemak dat kenmerkend is voor het Betamotor-familiegevoel.
De nieuwe 2024 RR 125 4-taktreeks, zowel Enduro als Motard, kan aan elke eis voldoen en biedt tweemaal zoveel oplossingen om aan een verscheidenheid aan behoeften te voldoen. Of het nu een zestienjarige is die op zoek is naar een premium model supermoto waarmee hij plezier kan hebben in de bochten, iemand die zijn eerste ervaring opdoet in de endurowereld, een volwassene die op zoek is naar een economisch voertuig voor stedelijk gebruik, een expert die een oplossing zoekt die zeer toegankelijk qua aanpak, of een beginneling die voor het eerst het rijden op de weg of off-road ontdekt, er is nu een Beta 125 4Stroke die aan hun behoeften voldoet.
Beta blijft geloven in de waarde van het 125-segment en is daarom nooit gestopt met het aanbieden van een steeds breder scala aan modellen, om aan de behoeften van zoveel mogelijk enthousiastelingen te voldoen. Zoals verwacht, houden de nieuwe functies niet op hier, aangezien de Beta 125 4-taktreeks nu een extra model bevat, gericht op een meer geavanceerde klant die een 125 wil die verfijnder is en met extra persoonlijkheid.
Daarom worden de RR 125 Enduro en Motard 4 Stroke nu geflankeerd door een nieuwe R-versie, Enduro en Motard. De RR 125 4Str R-reeks onderscheidt zich door zijn bekende motor, van Japanse oorsprong, en een referentie in het 125-segment op het gebied van prestaties en componenten. Dit, gecombineerd met speciale mat/glanzende graphics, een race-geïnspireerde transparante tank, spaakwielen en een aluminium achterbrug en geluiddemper, zorgt voor een Premium-versie van het model die niet onopgemerkt zal blijven. Het model is “verheven” qua technische en esthetische uitrusting om het niveau van verfijning te benadrukken.
Direct geïnspireerd door zijn grote zussen die strijden in het WEC, zowel vanwege de technische als esthetische apparaten, is de RR 125 4 STR.
Deze Enduro is geboren om elk type terrein of obstakel op volle toeren aan te pakken!
Euro 5 Minarelli-motor Transparant reservoir Achterbrug van geanodiseerd aluminium Geluiddemper van geanodiseerd aluminium Rood kader Speciale mat/glanzende graphics geïnspireerd op bètamotoren van het Wereldkampioenschap
PROMOTIE op ons showroom model nu slechts 4999 euro ipv 5350 euro ***
excl rijklaarkost ,
Super MOTARD 4T 125 LC X - 2025
Pure racestijl en maximaal plezier! Dit is de ziel van de nieuwe RR 125 LC , een nieuwe generatie motorfietsen met het type RR die altijd sterke emoties kan overbrengen . Veel technische en esthetische updates die kenmerkend zijn voor de RR 125 LC , echte topklasse Beta voor deze categorie.
De nieuwe 125cc 4- takt injectiemotor gecombineerd met een vernieuwd chassis, met nieuwe framegeometrieën en ophangingen, zorgt voor een geweldige handling en reactiviteit, waardoor het rijplezier altijd wordt gemaximaliseerd. De uitstraling van de race- RR's is sterk , dankzij de nieuwe kunststoffen en graphics met een agressieve look geïnspireerd op de wereldkampioen motorfietsen vanBrad Freeman en Steve Holcombe .
Het RR 125 LC- assortiment bestaat uit twee versies, Enduro en Motard ; beide geüpdatet, dankzij de nieuwe motor en het nieuwe uitlaatsysteem, naar de meer geavanceerde Euro 5- categorie .
De RR 125 LC Motard drukt al zijn Racing-attitude uit op de weg, waar elke bocht pure adrenaline wordt. Uitgerust met ultralichte 17 ”zwarte lichtmetalen velgen voor een echte motard-look!
Kleuren: rood / zwart + verkrijgbaar in nardo grijs = X serie
Deze NIEUWE RACE versie vd 125 cc supermotard onderscheid hem vd standaard T - versie door ;
* Minarelli motorblok
* Doorzichtige Tank
* Speciale stickerset
* Geanodiseerde achterbrug
* Spaakwielen
Beta heeft besloten om het gaspedaal volledig in te drukken voor het nieuwe enduroseizoen en brengt de nieuwe RR 2T en 4T XPRO My 2026 op de markt, met een reeks nieuwe functies die de RR-lat naar een echt professioneel niveau tillen, jawel XPRO!
"Rijd als een X-PRO": de nieuwe manier om enduro te beleven, made in Beta, werd vorig jaar geïntroduceerd en is populair geworden bij rijders van alle niveaus. Met de MY26 is X-PRO verrijkt en nog aantrekkelijker geworden.
De meest ervaren gebruikers waardeerden de flexibiliteit van de aanpassing, waardoor de fiets de ideale metgezel is om van een snelle route over te stappen op een harde enduro singletrack, dankzij de aanpasbaarheid van het chassis en de mogelijkheid om de instellingen met een paar simpele klikken aan te passen. De amateurs daarentegen waardeerden het gemak en het gevoel van veiligheid dat de fiets uitstraalde bij het overwinnen van steeds uitdagendere rijniveaus, op een zo comfortabel mogelijke manier.
Met de introductie van het chassis voor modeljaar 2026 is de wegligging van de auto verder verbeterd en is deze, mede dankzij de extreme personalisering, goed afgestemd op de rijeigenschappen van een steeds breder scala aan rijders. Ook de 2T-motoren zijn verder verfijnd, met verbeterde prestaties, een verbeterde carrosserie bij alle snelheden en een hoger vermogen.
Ontdek de nieuwe RR X-PRO My26 .
Het assortiment bestaat nog steeds uit 8 verschillende modellen, elk met een eigen karakter, die inspelen op de behoeften van een zeer gevarieerde groep rijders. Er is een perfecte RR voor elke rijder, maar wat ze allemaal gemeen hebben, is het vertrouwen dat deze fietsen bieden, ten behoeve van optimaal rijplezier.
350cc
Dit is de meest bestuurbare fiets in het 4T-bereik; hij geeft de voorkeur aan rijden op hoge toerentallen, maar behoudt toch een zeer lineaire afstelling.
390cc
Het is de ideale mix tussen handling en kracht, en een geweldige grip is het winnende wapen.
430cc
Een motor met uitgesproken hoge prestaties die het beste tot zijn recht komt door de lange overbrengingsverhoudingen en het belangrijke koppel optimaal te benutten.
480cc
Het is de fiets die zich het beste tot zijn recht laat komen in grote ruimtes. Hij heeft zeer vergelijkbare eigenschappen als de 430, maar met een nog groter koppel en vermogen, geschikt voor meer ervaren en fysiek getrainde rijders.
Hieronder vindt u een overzicht van de updates die de RR 2T-4T XPRO My 2026-serie heeft ontvangen:
- Frame: de toepassing van een frame met een grotere doorsnede in het hoofdgedeelte (+ 1 cm), dat al op de X-PRO My 25-modellen verscheen, wordt bevestigd. Dit zorgt voor een zeer precieze en stabiele motorfiets, zowel bij het insturen als bij het nemen van bochten. De motorfiets kan een groot veiligheidsgevoel overbrengen en de motorprestaties onder controle houden, van Hard Enduro tot het circuit.
- Vering: de nieuw ontworpen vering, geïntroduceerd op de RR X-PRO met een kortere wielbasis en slag, die vorig jaar volledig opnieuw werd ontworpen, heeft het gedrag van de vork verder verbeterd door te werken aan de zuiger en de veerplaat. De totale hoogte van de fiets blijft 930 mm (20 mm minder dan die van de RR Race), waardoor de rijder in elke situatie, van amateurritten tot circuitrijden, en zelfs onder de meest extreme omstandigheden, beter contact met de grond heeft.
- SHC (Separate Hydraulic Chamber) vork: De asymmetrische vorkconfiguratie wordt bevestigd, geïntroduceerd om de hydraulische werking te optimaliseren en het totale gewicht (met ongeveer 250 g) van het onderdeel te verminderen. De rolverdeling tussen het rechter- en linkerbeen zorgt voor meer controle over alle afstellingen, waarbij het rechterbeen het elastische aspect regelt, terwijl het linkerdeel de hydrauliek verzorgt. Beide stuurpennen, met hun respectievelijke functies, zijn verfijnd. Met name de veerdrukker is opnieuw ontworpen om de oliestroom (voor de noodzakelijke smering van de mechanische componenten) te verbeteren, waardoor drukverhogingen bij hoge snelheden, die het glijden van het onderdeel beïnvloeden, worden vermeden. Het resultaat is een grotere lineariteit van de respons, met een meer voorspelbaar gedrag, ongeacht het type obstakel. Geheel in lijn met het karakter van X-PRO, genereert het veringssysteem optimale rijeigenschappen, met een algeheel comfortabel rijgedrag dat geschikt is voor zowel de amateur als de professional die zich toelegt op Hard Enduro.
- Swingarm: de achterwielas is versterkt en heeft een diameter van 2 mm gekregen, waardoor deze nu 22 mm is. Dit nieuwe onderdeel garandeert een grotere stijfheid en torsiebestendigheid, wat resulteert in een fiets die altijd nauwkeurig en goed gestuurd is wanneer het gaspedaal wordt ingedrukt.
- Silentblock: de verbetering van het rijcomfort vindt ook en vooral plaats via het stuur, het belangrijkste contactpunt met de fiets. Voor de steunen van dit laatste is het gebruik van Silentblocks bevestigd, die bijdragen aan het verminderen van trillingen die op de fietser worden overgedragen, waardoor de grip comfortabeler en minder vermoeiend wordt.
- Voorste bergingsriem: om het Extreme karakter van de RR X-PRO te benadrukken, is er een nieuwe voorste bergingsriem geïntroduceerd. Deze is gepersonaliseerd met Beta-borduurwerk en is zeer nuttig om in de moeilijkste situaties uit de problemen te komen.
- Stuurkaartschakelaar: de knop voor de kaartschakelaar, die sinds vorig jaar op het stuur zit, is, net als bij de Beta MX-modellen, in de bumper behouden gebleven. – Nissin-rempomp: de nieuwe X-PRO My26 is uitgerust met een nieuwe remklauw voor, afgeleid van Cross, kleiner, lichter en krachtiger dan de vorige, wat zorgt voor aanzienlijk krachtigere prestaties bij het remmen op de limiet, waarbij de typische modulariteit van de door Beta-technici gekozen systemen behouden blijft.
- Radiatoren: om betrouwbaarheidsverlies te voorkomen, zelfs bij extreem gebruik, moet het koelsysteem altijd in perfecte staat zijn. Daarom worden de nieuwe modeljaren, naast het gebruik van het expansievat (200 cc) in het frame, voorzien van nieuwe radiatoren die robuuster zijn dan de vorige, waardoor vervormingen en de daaruit voortvloeiende vermindering van de koelvloeistofstroom worden voorkomen.
- Accu: de 4T-modellen worden uitgerust met een nieuwe, lichtere en krachtigere accu, zodat u onder alle gebruiksomstandigheden veilig kunt starten.
- Graphics: de sterke persoonlijkheid van het model komt ook tot uiting in een nieuwe, volledig rode jurk met contrasterende, zwarte graphics, die zowel modern als sportief zijn.
- Achterlicht: op stilistisch vlak gaat de X-PRO een stap verder dankzij het nieuwe LED-achterlicht, dat moderner en robuuster is dan het vorige.
RR 4T
Motormappings: de 4T-motoren krijgen nieuwe mappings die hun vermogen over het gehele gebruiksbereik verbeteren. Ongeacht de cilinderinhoud hebben de Beta-ingenieurs de lineariteit en bruikbaarheid ervan bij elke snelheid verbeterd, waardoor het beschikbare vermogen beter kan worden beheerd.